Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak přispěly tuzemské hudební časopisy k procesu komercionalizace elektronické taneční hudby?
Vacek, Vojtěch ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí tištěných hudebních médií v procesu komercionalizace elektronické taneční hudby v České republice v nultých letech. Vlastní výzkum se opírá o teoretický přístup subkulturálních studií, přesněji o Chicagskou školu. Teoretická část je zaměřena na definici pojmů jako subkultura, morální panika, subkulturní kapitál a komercionalizace. Empirická část je zaměřena na kvalitativní výzkum vybraných médií složený z obsahové analýzy dobových periodik a polostrukturovaných rozhovorů s vybranými redaktory médií. Celkem bylo v rámci výzkumu analyzováno 134 vydání a byli realizovány čtyři rozhovory s respondenty. Ze získaných výsledků vyplývá role vybraných časopisů jako subkulturních médií, které se významně zasloužili za rozvoj elektronické taneční hudby u nás. Za využití získaných výsledků práce definuje hlavní události a významy, kterými vybraná média ovlivňovala tehdejší scénu taneční hudby. 1
Produkce a udržování autenticity jako subkulturního kapitálu: případ české Freetekno subkultury
Frantál, Daniel ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Špaček, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou problému produkce a udržování autenticity jako subkulturního kapitálu. Na případu poklesu zájmu o participaci na české freetekno scéně ukazuje, jakým způsobem analyticky nahlížet problematiku autenticity a subkulturního kapitálu. Výzkum je metodologicky postaven na kombinaci hloubkových výzkumných rozhovorů a zúčastněného terénního pozorování. Primární data jsou poté doplněna o analýzu sekundárních dat v podobě mediálních článků, letáků a sociálních sítí. Hlavním argumentem této diplomové práce je, že autenticita má kromě distinktivní dimenze i dimenzi substantivní. Autenticita nepředstavuje pouze distinktivní prvek vnitřně či navenek rozdělující subkulturu, ale je i tím, co subkultuře dává obsah, význam a smysl pro stávající i nové členy. Autenticita je nejen zdrojem užívaným při soutěži o status, ale je i zdrojem obsahu subkultury a požitku spojeného s participaci v ní. Tato diplomová práce skrze vysvětlení úpadku zájmu o českou freetekno scénu dochází k závěru, že při výzkumu subkultur je třeba formalistickou perspektivu subkulturního kapitálu a autenticity jako nástrojů distinkce rozšířit o pojetí těchto také jako aspektů vytvářející obsah a význam subkultury. Navrhuje tedy dvoudimenzionální konceptualizaci subkulturního kapitálu skládající se z...
Branci, pro vodu! Hierarchie ve skupině historického šermu
Voděra, Jan ; Heřmanský, Martin (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Historický šerm představuje zajímavou volnočasovou aktivitu, které se v České republice věnují tisíce lidí, kteří se většinou spojují do skupin historického šermu. V rámci řady skupin existuje relativně pevná hierarchie. Hlavním cílem práce je odhalení mechanismů, kterými se v konkrétní skupině historického šermu utváří různé hierarchie, co všechno hierarchie ve skupině obnáší, jakým způsobem ovlivňuje jednání jednotlivců a jak může člen nabývat, či ztrácet své postavení v ní. Vedle toho se zaměřím i na roli genderu ve vztahu ke skupinovým hierarchiím a jakým způsobem může být gender ve skupině dělán. K získání potřebných dat práce využívá kvalitativních metod zúčastněného pozorování a polostrukturovaných rozhovorů. Celá práce je navíc doplněna obrazovou dokumentací. Teoretické ukotvení práce představuje zejména teorie Bourdieuho kapitálů a kapitálu subkulturního, dále se jako klíčový ukázal i koncept autenticity. Na základě zjištění představuji jednotlivé kapitály ovlivňující postavení jednotlivce ve skupině. Jako klíčové se ukázaly zejména objektifikovaný a ztělesněný subkulturní kapitál, kapitál fyzický a sociální. Pro subkulturní studia typická angažovanost se ukázala i zde jako významná, zejména pro nebojující členy skupiny. V rámci konkrétní skupiny se gender neukázal jako primární...
Metal - hudba, kultura, identita
Hudcová, Lucie ; Heřmanský, Martin (vedoucí práce) ; Šima, Karel (oponent)
Má diplomová práce se zabývá tím, jak se posluchači metalu identifikují s metalem jako hudebním žánrem a jakou formu kolektivity na základě společného hudebního vkusu utvářejí. Nejprve ve stručnosti představím historii a vývoj metalové hudby a poté charakterizuji koncepty společenských věd zabývající se studiem hudebních kultur a také koncepty subkulturního kapitálu a identity, které ve své práci používám. Stěžejní část práce tvoří interpretace dat z mého výzkumu mezi metalisty, který probíhal na metalových koncertech v Praze a na metalových festivalech v České Republice formou zúčastněného pozorování a prostřednictvím polo-strukturovaných a neformální rozhovorů s posluchači tohoto žánru. Při výzkumu jsem zjišťovala, co znamená být metalistou, jak důležitou součást života metal pro svoje posluchače představuje, jaké sdílené postoje a hodnoty vytváří, z čeho pramení pocit sounáležitosti metalistů a zda mezi nimi dochází k vnitřnímu dělení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.